torsdag 12 september 2013

Gå upp tidigare på morgonen

Ett produktivitetstips som jag inte provat ännu men som är under utvärdering är att gå upp tidigare på morgnarna för att hinna med allt som ska göras, få några lugna timmar och slippa stressa iväg familjen till skola och jobb.

Många framgångsrika företagare går upp vid 4.30-tiden på morgonen och tränar, mailar och gör i princip en hel dags arbete innan vi andra ens har vaknat.

Jag skulle vilja bli en morgonmänniska men är inte riktigt där ännu. Sömnbrist ska man inte leka med, så jag måste försöka lägga mig tidigare på kvällarna för att komma upp. Plus att jag har småbarn som väcker mig på nätterna. Men egentligen är väl sömntiden densamma om man lägger sig kl. 21 och går upp kl. 5 eller om man lägger sig vid midnatt och går upp 8?

Varje morgon ställer jag klockan tidigare och tidigare, några minuter i taget och det känns bra än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar